top of page
  • ronkahana

"בואנה, בודהה מלך!"

עודכן: 23 בינו׳ 2022

בעקרון, האיש שקראו לו בודהה, היה יכול היום לגלגל ג'וינט במעבדת מחקר מפוארת בתוך MRI מוח, ואז להמשיך בדרכו לקבל פרס נובל בכלכלה. הוא גם היה יכול סתם לשבת בבית, לקבל תמלוגים על המושג "מיינדפולנס" ועל שירים של הביטלס, ולחתום אבטלה.

אבל בודהה, כך אומרים, היה איש צנוע ופשוט, איש של עבודה, אם בכלל היה איש, ולא רק אחלה אגדה.

מצרף כאן 3 נקודות של הסיפור המסורתי הקצר, על כמה חיבורים שקורים לאחרונה, וגם על הזדמנות לבוא לפתח איזו יכולת, לגבש איזו תובנה, אפשר בטיפול אישי, ואפשר כרגיל בסדנה.

--------------------------------------------------

1. לא מזמן ישבתי לייעץ לחברת טכנולוגיה שרצתה לפתח משהו עם כוונה טובה, ומצאתי את עצמי אומר להם את המשפט הבא: "מיינדפולנס ומדיטציה זה לא ללמוד איך להירגע, אלא ללמוד איך להילחץ".

הם חשבו שזאת בדיחה לרגע, הרי יש לי נטייה להתלוצץ. "לא, באמת, זאת טעות נפוצה", אמרתי. וזכיתי למבט מאוכזב ומוזר. אבל אומרים שעדיף להבין דברים כמו שצריך, ומוטב מוקדם ממאוחר.


2. "בודהה מלך!"...כך צעק מהכורסה שלו בסיום התרגול, אחד מהמנהלים שאני מלמד, אחד האנשים שמגלגלים הכי הרבה כסף והכי הרבה ג'וינטים בתל אביב והסביבה. לפני רגע הוא פקח עיניים והתחיל לספר על הכאב שלו, עם הרבה יותר יציבות והרבה יותר שלווה.

יצא ככה שהמחשבות והרגש והקשב שלנו, הרבה פחות ממושמעים והרבה פחות צפויים ממערכות מידע מורכבות ומעשרות עובדים או מנויים. מדיטציה היא עבודה, לא קלה בכלל, היכולת לנהל את מה שקורה ופחות להיות מנוהל.


מדיטציה בתל אביב

20 צפיות0 תגובות
bottom of page