אזור תרגול

אחת הסיבות הכי טובות לתרגל את הדבר המוזר שנקרא מיינדפולנס או מדיטציה,
היא שתרגול מדיטציית מיינדפולנס מצמצם לאורך זמן את הפעילות המוחית של ה- "Default Mode Network" שלנו.

 

מה זה הדיפולט הזה?
זה השם שניתן לנטייה האוטומטית של המוח (והקשב) שלנו, לצלול שוב ושוב למחשבות וסיפורים על העבר והעתיד, להיות בעיסוק מוגזם בעצמנו, ובעיקר במה שחסר ולא מספיק.


מחקרים מצאו שתרגול מיינדפולנס אפילו רציף לאורך 8 שבועות, מצמצם בצורה משמעותית את הפעילות של מצב הדיפולט של המוח שלנו. במילים אחרות, תרגול מדיטציה ומיינדפולנס גורם לנו עם הזמן להיות פחות בספקולציות ודאגות לגבי מה שיקרה בעתיד או מה שקרה בעבר, וגם להתעסק קצת פחות בעצמנו. 


למה זה טוב בעצם?
כי באופן פרדוקסלי, לא מערבי בעליל, וסותר את מה שתמיד סיפרו לנו:
מסתבר שלהתעסק קצת פחות בעצמנו, זה אחד הדברים הכי טובים שאנחנו יכולים/ות לעשות בשביל עצמנו.