• ronkahana

נפלאות הקשב

עודכן: 31 במרץ

כאשר אתה מגיע למקום חדש נניח מסעדה או בר, כמה שניות לוקח עד שהתגבשה דעתך על המקום?


וכאשר את פוגשת במישהו לראשונה, כמה מידע את מסיקה עליו לפני שאפילו התחלתם לדבר?


כאשר אנחנו באים במגע עם הסביבה, התבניות שלנו פועלות בצורה אוטומטית. תאי הזיכרון שלנו אשר חוו חוויות ואירועים מיצקו לנו תבניות, בין השאר כדי לשמר אנרגיה.


למעשה כשאנחנו פוגשים בדבר, ייתכן אפילו בפעם הראשונה, נגיע עם תבניות מוצקות ומבוססות כלפי הדבר. כמאן משקפיים שהרכבנו ודרכם אנו רואים את העולם.


אנחנו פועלים באופן אוטומטי ובלתי מודע ובכך מפספסים הרבה ממה שבאמת קורה, גם כלפי האחר וגם בחוויה שלנו. אנחנו משחזרים סיפורים שהתרחשו בעבר.


תרגול מדיטציה ומיינדפולנס מגבירים את היכולת שלנו לפעול בתשומת לב ומתוך בחירה מודעת, ומאפשרים לחוות מפגשים ואירועים מתוך סקרנות ופתיחות למה שקורה.


''אמונת החיים אינה היסחפות אדישה ולא אכפתית מחד וגם לא היאחזות מבוהלת מאידך. היא מבוססת על היותנו רגישים לכל רגע, על התייחסות אל הרגע כחדש וכייחודי לגמרי, על תודעה פתוחה וקולטת במלואה'' אלן ואטס.


כאשר אנחנו מאפשרים לעצמנו לבוא במגע חדש עם העולם, כמו ילד שפוגש בגשם, אנחנו יכולים להשתחרר משחזור כאב מהעבר להווה וכך מפחתים את הסבל. מאפשרים לשחרור דפוסים שלא רלוונטיים לחיינו כיום.


אין זה אומר שלא נחוש בכאב. תרגול מיינדפולנס, קשב ותשומת לב במיוחד בהתחלה, יכולים להביא הרבה אי נוחות. אנשים שמתחילים לתרגל מדיטציה ומיינדפולנס, הרבה פעמים מגיעים עם התבנית שבמדיטציה ובעולם המיינדפולנס חשים שלווה ולא חושבים מחשבות. מאוד מהר הם עלולים לחוש תסכול, כיוון שהם יפגשו בשיפוט, בתחושת גירוד, כאב הברכיים והגב ולעיתים תחושה של שעמום.


אך אם נמשיך באימון ולימוד מיינדפולנס, נפגוש בדברים כפי שהם, ניהיה בעלי קשב נוכח בלי דעות קדומות ובלי שיפוט. תשומת לב קשובה לכל חוויה היא משחררת ומביאה עמה פרספקטיבה חדשה.


''ידידי, באמצעות ביסוס הבהירות הקסומה של הקשב,


תוכלו להרפות מהנסיון להיאחז בעבר או בעתיד,


להתגבר על היצמדות וצער, לנטוש את הדבקות והחרדות,


ולעורר בליבכם חופש בלתי מעורר, כאן, עכשיו.''



בודהה


37 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול