top of page
  • ronkahana

מונוטאסקינג - תרגיל מיינדפולנס יומיומי

עודכן: 30 באוג׳ 2023

כמה מילות תזכורת על איך לקפל כביסה בלי לטבוע בחוסר סבלנות, לשטוף כלים בלי להישטף במחשבות, ולאכול בלי לאכול לעצמנו את הראש.

"מונוטאסקינג", הקרוי כמובן על שם האח השובב שלו,

הוא אימון קצר ונחמד לתודעה ולקשב שלנו, בלי להפסיק שום דבר ובלי לפנות זמן מיוחד.

מה עושים? פשוטים עושים את מה שעושים, בלי לעשות עוד משהו, שלא באמת חייבים לעשות.

1. בחרו לכם פעולה פשוטה ואוטומטית שגם ככה קורית במהלך היום:

שתיית קפה, אכילה, שטיפת כלים או שטיפת ידיים, זריקת זבל, מפגש עם דודה בזום, ביעור חמץ, צפייה בשידורי וועדת הקורונה בכנסת, משהו כזה רגיל ממש שכולנו עושים.

2. נסו לכמה דקות בכל יום, פשוט לעשות את הפעולה הזאת בלי לעשות משהו נוסף במקביל. אפילו לנסות למקד בה את הקשב וללמוד עליה משהו.

וקצת יותר פירוט, למשל, שוטפים כלים? נסו לתרגל קצת שטיפה מודעת.

יש ריח לסבון? מה הטמפרטורה של המים? איך אני עומד/ת כשאני שוטפת כלים? אילו תנועות היד עושה? האם יש חוסר סבלנות תוך כדי? איפה בגוף? איך הנשימה? נסו פשוט להישאר עם הפעולה ועם מה שקורה בגוף. מופיעות מחשבות? שמים לב ומחזירים את הקשב לפעולה כדי ללמוד עליה עוד משהו או פשוט להישאר איתה.

מוזמנים להפנות תרגיל זה לחברה שתמיד אוכלת מהר, לשותפה ששוטפת כלים בכאילו או לבן זוג שמקפל כביסה כמו ילד בן 6. שותים קפה? נסו לתרגל קצת קופי מיינדפולנס (Cofee mindfulness). שימו לב למשקל של הכוס, לטמפרטורה שלה, לריח של הקפה, מה אתם אוהבים בו? כמה זמן הוא נשאר כשמניחים את הכוס? והטעם? איפה בדיוק הוא מורגש? האם הקפה באמת מעורר? מתי בדיוק זה קורה? כשאנחנו לוקחים פעולה יום יומית ומוסיפים לה גישה של סקרנות וחקירה, החוויה הופכת להיות עשירה יותר ומעניינת, יותר קל להיות איתה באופן מלא, וללמוד מה באמת קורה לנו ברגעים האלה.






41 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page